XI edycja (2023/2024) ogólnopolskiego
Konkursu Matematyczne Preteksty
W dużym skrócie:
– kształci umiejętności matematyczne u osób w różnym wieku – u uczniów szkół ponadpodstawowych od klas pierwszych do klas maturalnych – dzięki specjalnie stworzonej, unikalnej formie tekstów i zadań (o autorze),
– jest szczególnie ważna dla przygotowujących się do Matury, bo jest jak zawsze pełna matematyki opartej na naturalnych sytuacjach wziętych z życia oraz m. in. tzw. „wiązek zadań” (np. KMP1819),
– daje (najwcześniej zgłoszonym) uczestnikom szansę pracy przez kilkadziesiąt dni, dzięki czemu efekt kształceniowy jest nieporównanie większy, niż w przypadku podobnej pracy, ale krótkotrwałej,
– choć jest stosunkowo trudna, to wspiera uczniów ze słabszymi ocenami – specjalnymi punktami startowymi,
– nie obciąża koordynatora konkursu w szkole, żadną formalną „papierkologią”, ani sprawami organizacyjnymi (p. 1.1.d) i następne regulaminu), czy finansowymi (p. 6.2. regulaminu),
– honoruje udział szkoły co najmniej finansowo, w łącznej wysokości 20% wpływów z tytułu uczestnictwa:
10% dla koordynatora (czyli 2 zł od uczestnika) oraz 10% dla Rady Rodziców (czyli 2 zł od uczestnika), jeśli zgłosi się minimum 5 uczestników ze szkoły,
Chcemy ufundować koordynatorowi kilka chwil odpoczynku i wytchnienia, przy filiżance dobrej kawy lub herbaty i być może jeszcze jakimś małym „co-nieco”, a placówce – choćby drobną pomoc.– koordynator nie musi być nauczycielem matematyki, ale powinien być osobą dobrze zorganizowaną oraz mającą łatwy i dobry kontakt z uczniami i z ich rodzicami.
Choć wszystko odbywa się cyfrowo, to jednak działania wstępne „chwilę” trwają – zwłaszcza, że procedury RODO i cyberbezpieczeństwa wymagają weryfikacji kilkuetapowych.
Najpóźniejszy termin zgłaszania się szkół to 2 stycznia 2024 r., ale jest to ostatni moment – dający uczestnikom najmniej czasu.
Szkolny koordynator musi zacząć od wysłania danych przez formularz „Zgłoszenie placówki”, ze strony:
Pretekstowe kółka matematyczne
Po zakończeniu I etapu Konkursu Matematyczne Preteksty, zainteresowani uczniowie mogą kontynuować kształcenie umiejętności matematycznych, biorąc udział w systematycznych, cotygodniowych pretekstowych kółkach matematycznych.
Newslettery Matematycznych Pretekstów
to najświeższe informacje o projekcie Matematyczne Preteksty, wysyłane bezpośrednio na Twoją skrzynkę mailową i nagrody w konkursach.