Wsparcie firm i instytucji


1/2. Promocja i marketing
oraz wzmacnianie marki

Bardzo wiele miejsca w naszym projekcie – szczególnie w Konkursie Matematyczne Preteksty – zajmują rzeczywiste produkty, usługi i działania firm lub instytucji (ich przykłady w kolejnych edycjach konkursu są opisane niżej).

Są one pretekstami do pytań matematycznych, na które odpowiadają uczestnicy konkursu:
uczniowie szkół średnich,
uczniowie starszych klas szkół podstawowych,
uczniowie młodszych klas szkół podstawowych z rodzicami
oraz
najstarsi przedszkolacy z rodzicami,
pod okiem swoich nauczycieli lub wychowawców:


Możemy „do rąk własnych” rodziców wszystkich podopiecznych placówek konkursu, przekazywać „prezenty od firm wspierających”.
Od Państwa kreatywności zależy, jak wykorzystać taką możliwość dotarcia do rodzin.


Jeżeli chcecie Państwo dodatkowo wypromować się wśród rodzin,
oraz informować, że wspieracie edukację,
to zapraszamy do kontaktu:
wsparcie@MatPret.pl
513 131 163



Preteksty kolejnych edycji konkursu


Piotr i Marysia z I edycji Konkursu Matematyczne Preteksty. Edycja I (2013/2014) dotyczyła m. in. parówek, garnków, kuchni, zakupów, długopisów, kuchennego regału, farby do włosów, czasu, śniadania, opakowań, zegarów, stołu, lampy, żarówki, klosza, ketchupu, musztardy, kremu chrzanowego, talerzy, kubków, suszarki do naczyń, szafki kuchennej, koszyczków na chleb, …

 

Kuba z II edycji Konkursu Matematyczne Preteksty. Edycja II (2014/2015) dotyczyła m. in. wycieczki, autokaru, taksówki, stacji paliw, kanapek, Panoramy Racławickiej, kiełbasek, gry terenowej, harcerzy, lasu, wody, wiadra, śrub, kół, butów, samochodu, dróg, czasu, autobusów, kamery, reflektora, dębu, bali drewnianych, mapy, kompasu, …

 

III edycja Konkursu Matematyczne Preteksty. Edycja III (2015/2016) dotyczyła m. in. samochodów, telefonów, pomocy drogowej, części samochodowych, ubezpieczeń, warsztatu, pieniędzy, nauczycieli, kartkówek, sprawdzianów, tablicy, papieru, czasu, deseru, kawy, opon, śrub, świateł samochodowych, paliw, pożyczek i kredytów, znaków drogowych, …

 

Piotrek z IV edycji Konkursu Matematyczne Preteksty. Edycja IV (2016/2017) dotyczyła m. in. zupy, kuchni, książek, surówek, pieczeni, czasu, warzyw i owoców, nakrywania do stołu, książki kucharskiej, e-book’ów, pakowania, biblioteki, księgarni, papieru, …

 

Fragment pokoju z V edycji Konkursu Matematyczne Preteksty. Edycja V (2017/2018) dotyczyła m. in. pokoju w mieszkniu, mebli, sprzątania, czyszczenia mebli, paneli podłogowych, usług kurierskich, opakowań, czasu, dat i kalendarza, szafy, śniadania, dywanu, okien, klocków drewnianych, rolet, tkanin, lamp, żarówek, klosza, stolika, …

 

Bartek i pączki z VI edycji Konkursu Matematyczne Preteksty. Edycja VI (2018/2019) dotyczyła m. in. pamięci, tabliczki mnożenia, jabłek, zakupów, fasoli, kuchni, filmów, wycieczki, muzeum, 100-lecia odzyskania niepodległości przez Polskę, kolacji, autokaru, pączków, posiłków, sklepów, cen, grochu, makaronu, ryżu, mebli, kina, Powstania Styczniowego, Cmentarza Orląt Lwowskich, kamer, zamków drzwiowych, restauracji, …

 

Faworki z VII edycji Konkursu Matematyczne Preteksty. Edycja VII (2019/2020) dotyczyła m. in. tornistra, butów, sali gimnastycznej, zawodów sportowych, sprzątania, kuchni, oleju, ryb, posiłków, faworków, czasu, sklepu, zakupów, gry w piłkarzyki, wieku, kalendarza, zegarków i zegarów, klepsydry, kolejki zabawkowej i torów, semafora, pudełka, bransoletki do zegarka, jazdy samochodem, parku, pociągu, stacji kolejowej, autobusu, wyższej uczelni, …

 

Warzywa z VIII edycji Konkursu Matematyczne Preteksty. Edycja VIII (2020/2021) dotyczyła m. in. chleba, sklepu, biurka, przedpokoju, torby, pieniędzy, supermarketu, kolacji, pizzy, Internetu, warzyw, miłości, przyjaźni, czasu, prezentów, pielęgnacji włosów, szamponu, odżywki, etui na okulary, pudełka na prezenty, kwadransa, zegara, promieni słonecznych, jazdy samochodem, paliwa, pudełka na pizzę, tektury i kartonu, blach do pieczenia, tranu, apteki, sofy, drzwi, płatności internetowych, batoników, ciastek, …

 

Sok pomarańczowy z IX edycji Konkursu Matematyczne Preteksty. Edycja IX (2021/2022) dotyczyła m. in. państw, miast, rzek, gór, roślin, zwierząt, gier rodzinnych, czasu, zegara, „małego co nieco”, gry karcianej, gry planszowej, kartek, ciasta, smakołyków, kawy, herbaty, wody, soku, pudełka, górek, samochodu, wakacji, zmywania naczyń, …

 

Kury z X edycji Konkursu Matematyczne Preteksty. Edycja X (2022/2023) dotyczyła m. in. obiadu, kuchni, ziemniaków, surówek, zegarów, rodziny, samochodów, dziadków, wsi, śniadania, kurnika, prac budowlanych, mleka, gospodarstwa, krów, sera, masła, śmietany, szynki, jajek, kur, marchewki, rękawic, desek, chlewa, obory, drewutni, preparatu do konserwacji drewna, spójników zdaniowych, lampy, stołu, podłogi, serwetek, talerzy, kubków, pociągu, dróg, rzeki, promu, kolacji, wody, opakowań tekturowych, kiełbasy, solanki, targu, ogrodzenia, dachu, świń i prosiąt, …

 

Żelazko rodziny Michała Edycja XI (2023/2024) dotyczy prasowania, łazienki, prania, śniadanka, koszuli nocnej, babci, szycia, materiału krawieckiego, biedronek, słoneczników, sprzątania, szynki, kiełbasy, jajek, sera, dżemów, warzyw, chleba, zakupów, mycia rąk, serwetek, ręczników, koszulek, odświętnej koszuli, ubrań, domu, talentów, drzwi, toreb na zakupy, kuchni, samochodu, krewetek, jabłek, kalendarza, pracy, braci i sióstr, płynu do płukania tkanin, tasiemki, stołu, igły, nitek, maszyny do szycia, koszy na śmieci, paneli podłogowych, kafelków podłogowych, fugi, parkietu, półek, sklepu, wózka sklepowego.


2/2. Rozwój umiejętności matematycznych u siebie i u współpracowników

Umiejętności matematyczne przydają się nie tylko w szkole, ale też w życiu prywatnym i zawodowym, szczególnie w biznesie.
To przewaga konkurencyjna oraz lepsze funkcjonowanie firmy poprzez: czytanie ze zrozumieniem, analizę i kojarzenie faktów, dostrzeganie detali, związków i analogii, wyciąganie wniosków, myślenie celowe itp.
Umiejętności matematyczne pozwalają unikać błędów i dokonywać dobrych wyborów.
Potęgi gospodarcze lub militarne powstają dzięki naukom ścisłym, a ich podstawą jest … matematyka.


O ile sztuczna inteligencja potrafi już spokojnie rozwiązywać zadania nie tylko z Olimpiady Matematycznej licealnej, ale i z międzynarodowej Olimpiady Matematycznej (!), to nie radzi sobie ona ze sporą większością naszych zadań (co można łatwo poznać po wynikach konkursu).
Powód? SI (AI) nie potrafi zgromadzić podobnego materiału porównawczego, bo go … nie ma!
Zadania są unikalne, jedyne w swoim rodzaju i zawsze tworzone osobno, na potrzeby danej edycji konkursu.
Właśnie dlatego są one tak ważnym narzędziem do kształcenia umiejętności matematycznych.


Zapraszamy na zajęcia kształcące umiejętności matematyczne u osób dorosłych.

Osoby, które nie mogą wziąć udziału we wspomnianych zajęciach, ale chcą kształcić swoje umiejętności matematyczne indywidualnie lub grupowo, mogą skorzystać z zadań różnych edycji ogólnopolskiego Konkursu Matematyczne Preteksty, który powstał właśnie po to, aby takie umiejętności kształcić.